Per què la literatura infantil ha estat considerada paraliteratura?

Avui en classe se'ns ha plantejat la pregunta de per què la literatura infantil ha estat considerada paraliteratura. Jo crec que és perquè hi ha gent que considera que és una "lectura" amb un nivell molt baix perquè el xiquet no posseeix ni la mateixa capacitat intel·lectual, ni la mateixa capacitat d’abstracció, ni la competència com a lector, ni l’experiència vivencial, ja que es tracta d’uns textos molt sencill i de vegades creiem que no es vàlida. En canvi, la literatura infantil pot trasmetre molts valors importants, com ja està demostrat.  

Més endavant, treballarem aquest mateix tema amb un article de Gemma Lluch.

També hem treballat i posat en comú una serie de conceptes relacionats amb la literatura:
  1. Lector model: és el públic al qual va dirigit una obra des del punt de vista de l'autor. Aquell en el que ha pensat l'autor abans d'escriure, a la persona que l'autor vol que llitja el llibre.
  2. Competència literària: és la capacitat per a llegir textos literaris i interpretar-los.
  3. Intertextualitat: és la citació d'un text al peu de la lletra dins d'un altre text.
  4. Hipertextualitat: és la relació d'un text amb un altre text de manera no específica.
  5. Paratextualitat: són els elements que ens fan referència a un text: títols, imatges...
  6. Gramàtica interioritzada: capacitat de saber distingir el que és realitat i el que és ficció.

Comentarios

Entradas populares